Iedereen online tegenwoordig

0

Heel de dag is iedereen tegenwoordig online. Maar is dit wel zo verantwoord. Jaarlijks vallen er ongeveer 600 slachtoffers door mobiel bellen of social media in de auto. Dit betekend niet dat het bellen en social media op de fiets wel verantwoord is. Dit is net zo gevaarlijk wel niet gevaarlijker. Men denkt dat het minder gevaarlijk is om de telefoon te gebruiken op de fiets omdat je minder hard gaat. Daarom pakken meer mensen op de fiets de telefoon er bij. Bellen met de mobile telefoon of het gebruik van social media achter het stuur leidt tot gevaarlijk weggedrag. Een bestuurder wordt op meerdere manieren afgeleid. Geestelijk bijvoorbeeld, je bent er niet meer bij want je bent aan het opletten wat er gebeurd op de telefoon. Maar ook lichamelijk, je moet de twee tegelijk bedienen.

 

Maar hoe moet het dan, je bent onderweg naar de klant en je krijgt een super belangrijk telefoontje op je mobiel. Je kunt niet langs de weg stoppen want je bent al aan de late kant of je rijd op de snelweg. Je moet de telefoon toch opnemen want deze deal wil je niet missen. Handsfree bellen is een optie, maar is niet ideaal. Ook al ben je nu lichamelijk helemaal bezig met de auto. Geestelijk gezien moet je als nog je aandacht verdelen tussen beiden. Dit al helemaal als je een belangrijk telefoontje moet aan nemen. Je wil niet het verkeerde zeggen en moet je je volledig concentreren op het gesprek.

 

Waar ondernemers en andere zakenmensen nu voor kunnen kiezen, als bedrijf. Is een telefoonservice. Een inbound callcenter die al je telefoontjes aan neemt precies op de tijden waarop jij het zelf niet kan aannemen. Dit betekend uiteindelijk niet dat de telefoonservice het hele gesprek afhandelt en de deal sluit. Maar de telefoon wordt wel opgenomen precies op de momenten dat je het zelf niet kan doen. Zo kan zij potentiƫle klanten te woord staan maar ook vragen en andere telefoontjes beantwoorden. Achteraf zal je altijd een notitie krijgen van het telefoongesprek waardoor je precies op de hoogte gehouden wordt wat er is gezegd of besproken waarna jij met een gerust gevoel de persoon in kwestie kan terugbellen.

Delen

Over de schrijver

Carlijn de Witte

Carlijn de Witte is verantwoordelijk voor het laatste nieuws en geruchten op 5ciphone.nl. Carlijn is gespecialiseerd in de telecom niche en weet dan ook altijd wat de beste iPhone 5C aanbiedingen zijn!

Reageren op het bericht

*